tisdag 7 april 2009

Trodde du jag skulle vara inspirerande o kul idag, sorry, skulle inte tro det.
Jag har faktiskt inget att skriva om. Vädret är som vädret är och det kan vi inte göra så mycket åt. Så nu tog samtalsämnet slut.

Idag fyller min lillebor 45 år, fy f-n vad han är gammal. En annan har ju börjat gå åt andra hållet, du vet, föds blir gammal o blir barn på nytt....

Igår var jag o min lilla son på en klädaffär i stan. Det var så kul att kolla på den yngre generationen (alltså dem man kan vara morsa om inte mormor åt). Hur de förde sig och gjorde sig till då de hade pojkvännerna med, tänk att man har tillhört den skaran. I dag kan man faktiskt gå osminkad på stan och det utan att skämmas.
Det är tragiskt att se och höra även vuxna uppföra sig som om de vore tonåringar. Patetiskt! Dessvärre finns det sådana i de kretsar jag brukar befinna mig i. Väx upp, du är omtyckt för den du är och inte vad du har på dig eller om du har mascara.

Så var det med det......


Erfarenhet är inget annan än gott minne.

Inga kommentarer: