söndag 8 februari 2009

Då har man varit på LKAB:s veteranfest. Antingen kan man tycka det är beundransvärt att ha jobbat 50 resp 40 år i ett o samma företag eller så är det brist på fantasi och slapphet. Du bestämmer själv vad du tycker. Min kära make fick guldklocka och jag vet vad jag tycker.
Jättetrevligt. Bra mat, fint arrangerat, Charlotte Perelli sjöng och delade ut en signerad cd. Undras vad hon för gage..? Förutom en massa mer eller mindre nyktra äldre män som skulle krama henne, hon måste ha fått bra betalt.
Det är dessutom bara att inse att man inte är 20 år längre, eller så har alla man känner blivit gamla. Ja, så är det, alla man känner har blivit gamla. Enkelt!
Fri bar och dans. Jag inmundigade Pespi och vatten. Så idag har jag mått utmärkt bra men lite trött vi kom i säng först 03.00.

Fyll inte livet med år,utan åren med liv.

Kylan har nått oss, haft över -20 gr flera dagar nu. T.o.m lillhunden springer på tre ben då vi går ut. Kallt. Men jag är rökare så jag går ut på bron med skor, varma kläder och en fleecefilt om benen, suger i mig giftet och mår bra...!brrrr

“Kom ihåg igår, tänk på imorgon men lev idag.”

Så sant så, vi är duktiga på att göra allt för att inte tänka på nuet, då vi lever, utan vi planerar eller ältar gammal "skit". Vi vet inget om vad som kommer att hända, så ta tillvara på nuet och lev i det.

Inga kommentarer: