söndag 18 januari 2009

Jag har tydligen fått rosa hår enligt min kära son. Har bättrat på naturens egen färg och inte vet jag om det är rosa direkt....

Nåja, nog om detta utan jag skickar dig en tanke eller två:


Vad är meningen med livet?

Vad är meningen i livet?


Fundera på det en stund, det skadar inte att stanna upp och ta en liten funderare på livet.

Vi har val och vi väljer hela tiden utan att vi märker det. Vad vi mer behöver ta hänsyn till är den där magkänslan som brukar säga vad som är rätt eller fel.

Jag väljer att inte göra det jag tycker är roligt utan väljer det andra vill att jag ska välja...

Det är lätt att säga till andra vad de ska göra men att själv kunna ta de besluten är inte lätt.

Har börjat fundera mer och mer på att ta upp filosofistudierna, för det var det roligaste jag någonsin har hållit på med. Det gav så mycket att tänka på och tänka till.

Ska fundera en liten stund till....

Inga kommentarer: