söndag 7 juni 2009

Vilken tur att jag finns, för när jag är med så händer det så gott som alltid något, speciellt sånt som ingen annan gör.
I lördags morse var jag nödig, kravlade mig ur sängen fastnar i täcket och ligger raklång på golvet, så idag ståtar jag med en fläskläpp. I morse bäddade jag pigsängen och skulle dra upp persiennen och vad händer jo, hela persiennen ramlade ner i några delar, så min käre make har lagat den med silvertejp.

Ja, världen skulle bli mycket tråkigare utan mig, för jag gör alla tabbar som alla är rädda för att göra. Tack för min gåva till mänskligheten.

Svinkallt har det varit hela helgen, var tog värmen vägen.... Hunden är ryckt och är jättefin, sonen är klippt och jättefin och jag är oxå fin med min läpp o sår under näsan.

Fast denna helg har jag lyckats diska utan att ta sönder något glas. Just det, jag bidrar ju till att folk har jobb, persiennfabriker, glasfabriker, nämn vad som helst och jag har säkert sabbat något där också.

Två hermeliner såg vi då vi åkte hem, bra och dåligt, de var i knipholken (dåligt) håller undan råttor o annat äckligt (bra). Så nu blir det inga knipungar iår.

Endast den som inte uträttar något i praktiken kan undgå att göra fel.Lenin

Inga kommentarer: