måndag 27 april 2009

Jaha, så var det dags igen. Kan ju bjuda på en blunder jag gjorde idag. Har ont i hjärnkontoret så jag skulle hämta vatten till en treo, då en kollega säger att det finns nybryggt kaffe. Sagt och gjort jag hämtar kaffe och ett halvt glas vatten, sätter mig på min plats och droppar treon i glaset som visar sig vara kaffet. Det bubblade ganska bra... men om det gick att dricka förtäljer inte historian.

Människan är människans värsta fiende. Vänd ryggen till och du får en kniv i ryggen. Man kan inte låta bli att förundras över hur en del människor är uppfostrade och vilken eländig syn på moral och etik de har. Jag säger inte att jag är världens bästa människa och visst har jag gjort och kommer med all säkerhet att göra dumheter.
“Man kan inte göra ont mot andra utan att därmed skada sig själv.”
Sanningen kommer alltid fram, förr eller senare.
Underskatta aldrig en människa, som överskattar sig själv.

Nu snöar det ute, börjar bli ganska less på kylan, dags för våren att göra sitt antågande på riktigt.
Till valborg kommer vi (om det inte fortsätter komma nederbörd) få ihop en rejäl majbrasa i stugan. Min kära maken har fällt lite tallar och av kvistarna blir det brasa samt att jag ska rensa ut lite kläder o annat brännbart som fått mogna. Alltså, man kan faktiskt inte slänga grejer på en gång utan det måste mogna för det kan ju vara bra att ha.

Nu tycker jag att vår kära meditationsfröken ska komma tillbaka för vi saknar henne och meditationen jättemycket. Det är min tid och den är guld värd.

I en familj är kvinnan regeringen,mannen folket och barnen oppositionen.

Inga kommentarer: