söndag 8 mars 2009

Äntligen har jag fått sätta min lilla bak på en varm toastol och dessutom slippa ha dunjacka på. Sen kan man tom trycka på en en knapp och vips så är allt borta....
Det enda jag saknar i stugan är en ordentlig toalett.

Det har varit en jätteskön vecka. Vädret si så där men det är ju sportlov och det brukar vara dåligt väder och svinkallt, men natten till söndag förra veckan var det 28, 3 - grader sen har det inte varit mer än mellan 5-10 grader istort sett.

Burit en dj-a massa surved så vi har haft minst 35 grader varmt inne, tur för mig som börjar få lite problem med vissa ålderskrämpor som damer kan drabbas av, alla har svettats.
Inte vet jag vad vi har gjort, en viss person har kört lillskoter en 4-5 mil runt, runt stugan, vilket nöje.

I veckan då vi skulle bada bastu, var det helt plötsligt lödder i tunnan för kallvatten, ingen hade gjort ngt, mysko... men sen kröp det fram att John doppat en svamp i tunnan, och svampen har använts för biltvätt och ja, vi glänste som aldrig förr. Men jag tror inte han kommer att göra om det. Utan det blir väl ngt annat dj-skap han hittar på.

Nu måste jag ta min gamla lekamen och gå ut med hundarna fy vad trist. Det är oxå en fördel med att vara i stugan, man behöver inte röra mer än nödvändigt på sig. Till toa, kylen och tv:n.

Det är inte det vi läser,utan det vi kommer ihåg,som gör oss lärda.

1 kommentar:

Emma sa...

Men när jag kommer ska vi åka skidor!