onsdag 21 januari 2009

Det finns ingen Gud. Bara så du vet.

Det är en uppfinning av maktgalna präster som ville/vill ha folket i sin makt. Snacket om en allsmäktig Gud är bullshit. Inte f-n finns det någon gubbe som sitter o säger att du är snäll så du kommer till himlen men aj, aj inte du för dig väntar helvetet. Det gör mig upprörd att man ska styra folk på ett sådant sätt. För det är inte alla gånger det är trevliga saker man pådyvlar folket.

Däremot tror jag på att vi har ett medvetande som sträcker sig långt utöver vad den sk vetenskapen kan bevisa. Kalla det vad du vill, skrock, påhitt, men det tror jag på och det är min fulla övertygelse om att vi kan mer än vad vi tror.
Tyvärr lever vi i ett sådant samhälle att tiden och lugnet är svårt att finna, för kan man inte finna det så blir det tyngre att finna det vi inte kan ta på...
Hänger du med?
Ta bara detta med att om du tänker på något/någon så händer det. Ofta eller hur! Hur förklarar man det. Måste man förklara allt? Inte ens forskarna kan förklara allt men de gör försök som heter duga och blir mer och mer övertygade om att allt inte går att förklara med vetenskapliga termer.

Om dina svårigheter kan övervinnas, varför bekymra dig?Om de inte kan övervinnas, varför bekymra dig?- Spanskt ordspråk

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej karin=) Nu har jag hittat till din blogg åxå=)/Bjärenfall