onsdag 6 maj 2009

Så tänkte jag vara lite luddig igen eller kalla det vad du vill. Imorgon blir det en tung dag ska bara sitta och lyssna i princip, har glömt hur man gör, lyssna alltså, sitta är inget problem.

Haft ont i skallen, ja, jag vet att jag ska vara glad för det, för då är det inte helt tomt, men efter att jag var till läkaren och sa att jag har bihåleinflammation och ville ha pencillin så har det inte hänt ett dugg tills jag kom på att jag är ju kärring och äter östrogentabletter för att slippa svettas bort, så då tog jag fram packsedeln till pillrena och jodå, det fanns biverkningar som hette duga. Så igår ringde jag gyn och fick komma och lämna blodtryck (som var lite för högt) och fick omedelbart sluta med pillrena eftersom jag kan råka illa ut om det fortsätter. Så snart kanske jag funkar igen.

Börjar bli lite orolig, har ju börjat sätta treo i kaffet, tvätta händer med handcreme, börja hälla sköljmedel i bollen som ska in i tvättmaskinen, sätter hundarnas låda med mat i hållaren där den absolut inte ska vara, sen finns det saker jag behåller för mig själv för allt kan man inte säga.

Håller på med en bok av Jan Mårtensson, jag bara avgudar den karln, han är lätt att läsa, spännande, historia, men min kära dotter tyckte han skrev henne på näsan, men man behöver inte analysera sönder böckerna utan ibland kan man bara njuta av det svenska språket som en del är så bra på att hantera (däribland Mårtensson) och innehållet som ibland kan vara lite banalt. Men för mycket allvar är inte bra för vår fantasi.


Låt oss vara tacksamma för dumbommarna. Utan dem kunde vi andra inte göra succé.

1 kommentar:

Emma sa...

En bok behöver ju inte vara allvarlig för att vara bra. Men ska man vara samhällskritisk kan man göra det med finess istället för att göra som J.M. gör.