lördag 27 december 2008

Livet är en gåva som vi ska ta hand om. Har idag varit på begravning, min gamla bästis pappa. Han bara dog, helt oväntat. Vi tänker varje gång att hoppsan, vi måste leva livet och göra allt som ger oss något, men kommer det till mer än en tanke... nej jag trodde just det.
Vi måste lära oss att livet är här och nu, sluta planera så långt in i framtiden för vem vet om det finns.
Alltså ta hand om allt och alla NU.
Igår var hela familjen utom Emma till svägerskan Karin i Gällivare på middag. Lagom roligt att börja hemfärden halv tre inatt. Vi var hemma 4 och halv fem i säng. Jag är för gammal för sånt. Samt att det är snart 30 år sen jag körde grabbar i 20 årsåldern runt på stan, till Tärendö på eldfest mm i en gammal Impala. Brr, nu byter vi ämnde för gamla synder ska nog inte sättas på pränt, men vill iaf tillägga att vi hade skitkul i bilen.
Har spelat guitar hero och som min gamla musikfröken sa, "Jag tror att Karin ska ägna sig åt blåsinstrument, det passar sig bättre"..... det säger väl allt.

Inga kommentarer: